неделя, 19 март 2017 г.

Какво да прочета?

Понякога ми е много лесно да избера коя ще е следващата книга, която да прочета. Ако съм започнала поредица и ми е интересна, започвам следващата книга от поредицата. Ако съм прочела книга, която много ми е харесала, на автор който ми е неизвестен, разглеждам други негови книги и си избирам една от тях. В останалите случай е кошмар.
Тъжното е че имам доста книги в библиотеката си, които все още не съм прочела, а искам да ги прочета. Понякога се случва така, че наскоро съм си купила нова книга, която просто трябва да прочета веднага. Случвало ми се е и обратното, чакам с нетърпение да издадат някоя книга, препускам към книжарницата, за да си я взема и щом се прибера в къщи я оставям на рафта и взимам книга, която е седяла, да кажем, от година в библиотеката ми. Друг път, пък нямам представа какво ми се чете, заставам пред библиотеката си поглеждам една книга, после друга и след това влизам в интернет и си намирам някоя електронна книга, за която не съм чувала до този момент.
Любимият номер на най-добрата ми приятелка е, когато препрочитам за пореден път някоя книга, вместо да започна нещо ново. Просто да чета за това как Анита среща Ричар да пръв път* никога на остарява (*Става въпрос за поредицата за Анита Блейк, убийцата на вампири, книга трета” Циркът на прокълнатите”).  Така че няма някаква точна формула за това как решавам какво да чета. Може да се каже че съм на настроения.
Единственото което ме тормози понякога е че тези мой настроения все повече и повече ме водят към интернет. Имам толкова хубави книги в библиотеката си и все не стигам до тях. Ако този месец прочета десет книги, две ще са от библиотеката ми, една ще е купена наскоро и останалите са от интернет. Нов автор, които ми е препоръчан от сайтовете за книги към който съм абонирана, книга препоръчана от приятел в goodreads и толкова много други изкушения.
Веднъж опитах да направя този буркан (TBR- to be read) който съм виждала по каналите на буктюбърите, където поставяш в буркан листчета с различни задачи, които трябва да покриеш при избора на следващата си книга. Реших да тегля листче винаги когато много се затруднявам в избора си какво да чета, но се отказах на третото или четвъртото листче. Просто не се получи за мен.
Другото което опитах бе „Проекта пет”, където имаш право да купиш една книга чак след като си прочел пет. Мисля че тук се провалих още преди да започна. Започна този проект миналият май месец, голяма грешка. Не ви говори нищо? Ами май месец обикновено се организира пролетният панаир на книгата. Както казва Кларис Реналди:, в един от любимите ми филми (и книги) „Една снимка говори много повече от хиляда думи”(„Дневниците на принцесата”)

Със сигурност имам желание да чета повече книги на хартиен носител, така че ще видим, какво крие бъдещето занапред.

Няма коментари:

Публикуване на коментар