събота, 18 март 2017 г.

"Muriel Avenue Sluts" на Maggie Hasbrouck

Първата книга, за която бих искала да ви разкажа е тази която завърших тази сутрин, но я чета от доста време. Може би от около месец. За хората, които ме познават пък и вие с времето ще разберете колко чудно е това за мен. Аз съм много нетърпелив четец. Когато започна една история просто трябва да разбера краят й, особено когато е интересна, ми се е случвало да карам цяла нощ без да спя, за да разбера какво ще се случи (Една позната, която също обича да чете в свободното си време веднъж ми каза, че най-големите лъжи на този свят са: „Обичам те” и „Само още една глава” За първото все още не съм сигурна, но за второто няма да отричам, виновна съм до мозъка на костите си J ). Да, случвало ми се е да ми отнеме малко повече време да прочета книга, която не харесвам. Подобен проблем имам и с Ан Райс, която е уникален писател, но начина й на писане ме принуждава да поглъщаш творбите й хапка по хапка, като онези малки десерти, които са толкова вкусни, че ти се иска да ги излапаш набързо, набързо, но знаеш, че ако го направиш, няма да си способен да им се насладиш истински. С тази история беше съвсем различно. Стигнах до средата и не исках да продължа повече, знаех че ще се случи нещо, което после няма да мога да върна назад и отказвах да продължа. Прочетох може би около десетина книги докато разбера че няма да си дам мира докато не завърша историята и се върнах обратно на нея.
Става въпрос за „Muriel Avenue Sluts” автор Maggie Hasbrouck. Сдобих се с тази книга чрез: www.Librarything.com. Това е сайт за книги, които има една много интересна опция, може да участваш и да се абонираш за книги предоставени от самите автори на читателите замяна на ревю. Никой не очаква от теб да харесаш всяка книга, заради това сам избираш за кои книги да се включиш. Ако все пак не харесаш някоя книга си свободен да го кажеш никой не иска от теб да излъжеш, само защото си получил безплатно копие. Ясно ми е че ревютата са с цел най-вече да промотират книгата, но и да покажат на автора как книгата се възприема от читателите.
Историята е за Джулия, седемнадесет годишно момиче, което живее със семейството си  на Muriel Avenue, но това не е какъвто и да е квартал. Там живеят компаньонките, майка й е такава, всички които живеят там са такива и веднъж щом навърши пълнолетие и тя ще стане такава и го чака с нетърпение. Сега махнете от главата си всички представи, които са се сформирали в ума ви, след това мое изречение, почти съм сигурна че всичко което си представяте е грешно. Това е един много чист, красив и богат квартал, където ходят мъжете (без знанието на съпругите си естествено), за да се отдадат на изкушения. Но за да те избере една компаньонка ( Sluts) от Muriel Avenue, то ти трябва да е ухажваш, да й покажеш че си достоен за нейното внимание и тогава да изживееш нощта на живота си, след което да продължиш да обсипваш своята компаньонка ( Sluts) с внимание иначе рискуваш да бъдеш изхвърлен на улицата. Това е в живота на Джулия и тя не се срамува от него, ходи на училище и чака с нетърпение времето което двете с най-добрата й приятелка ще завършат, ще попътуват и ще се върнат у дома за да станат компаньонки ( Sluts) от Muriel Avenue. Всичко си остава прекрасно до деня, в който Джулия научава грозната истина за най-добрата си приятелка, истина която преобръща светът й и я тласка в реалността с всичка сила.

Тази история бе много дълбока за мен, изправи ме пред някой житейски истини и ме накара да се замисля какво бих направила на нейно място, какво щеше да се случи с мен, ако бях преживяла това. Защото това е една история за жестоката действителност, реалност която може би се случва в този един момент някъде по света. Кара те да се замислиш дали усмивката на човека до теб е искрена или просто начин да скрие мъката която се тай в сърцето му.

Въпреки че харесвам тази книга не бих препоръчала на всеки, въпреки че е класирана от самият автор като young-adult, според мен тя е за по-пораснали читатели.

Няма коментари:

Публикуване на коментар