неделя, 19 март 2017 г.

"Лявата ръка на Бога" от Пол Хофман

„Лявата ръка на бога” на Пол Хофман е първата книга от трилогията за Кейл и Светилището на Изкупителите. Накратко Светилището на Изкупителите е място, на което биват отвеждани малки момчета, купени или изоставени от родителите си, за да се обучат да участват в свещената война. Но както е казал автора още в първите си думи от тази книга: „Светилището на Изкупителите върху Прелетния рид крие проклета лъжа дори в самото си име, защото там няма грам изкупление, камо ли святост”. Кайл е едно от тези момчета доведен в светилището преди години, казват че бил най-малкото дете довеждан в светилището. По незнайна причина обаче с него не се държат като с другите деца (изненада нали, иначе нямаше да бъде главният ни герой) с него се държат по-зле. До един момент, когато отваря погрешната врата в погрешния момента, става свидетел на чудовищно деяние и решението което взима преобръща живота му напълно.

Трябва да си призная, че съм започвала тази книга около три пъти, прочитах няколко страници и разбирах че не съм в настроение за този тип фентъзи и я оставях настрана. Веднъж след като се потопих в историята, обаче, нямаше спиране. Действието се развива светкавично, автора ти позволява да влезеш в главата на войните, който се бият и умират и да усетиш тяхната болка, страх и жажда за кръв. Трябва да си призная че не харесах края, не че не беше добър като идея, беше точно това което трябваше да се случи според мен и точно там се крие проблема ми. Някъде към третата половина на книгата предположих, че по този начин ще се развият нещата и ми липсваше изненадващият край, но като изключим това историята много ми хареса и нямам търпение да започна втората книга.

Няма коментари:

Публикуване на коментар